[:PUBLISH.TXT:]

Velg en timeplan:

ikon sal

» Nyhet! Online Booking


ikon sykkel

» Nyhet! Online Booking



Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.
Blå timer:
Enkel og hard kondisjon- og/eller styrkettrening. Blå timer passer for deg som er litt trent fra før. Høy intensitet.
Grønne timer:
Effektiv kondisjonstrening i sal med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.
Hvite timer:
Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.


Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Passer for alle, også deg som ikke har trent mye.
Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Passer for deg som har trent en stund.
Røde timer

Enkel og hard kondisjonstrening. Røde timer passer for deg som er godt trent. Svært høy intensitet



Sal: Timebeskrivelser

Stram Opp

Variert oppvarming med enkle trinn. Resten av timen er styrketrening med håndmanualer og strikker. Forskjellige styrkekombinasjoner og antall repetisjoner. En morsom måte å trene styrke for hele kroppen.
Varighet: 55 min.

Mage/Rygg
Funksjonell trening av mage- og ryggmuskler. Dette er en time med fokus på kjernemuskulatur og samspillet mellom mage og rygg.
Varighet: 30 min.
Sal senior
En enkel time i sal for eldre med lett styrketrening og endel fokus på bevegelighet.
Varighet: 55 min.
HøyPuls

HøyPuls er inspirert av tradsjonell trening. Du kan forvente deg musikk som gir energi, og et kreativt og inspirerende treningsopplegg. HøyPuls forbedrer og vedlikeholder kondisjonen din, samt at du får høyere forbrenning av de pulsstimulerende bevegelsene og øvelsene.

Kettle Bells
Å løfte og kontrollere en kettlebell tvinger hele kroppen din, og spesielt kjernemuskulaturen, til å arbeide på en dynamisk måte som gir både styrke, kondisjon og utstrekking.
BodyPump

BODYPUMP er styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. BODYPUMP trenes i mer enn 10 000 anlegg i over 80 land. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til nå de resultater du har bestemt deg for. Nytt program med 3-6 mnd mellomrom.

Multitrening

Multitrening består av serier med vekslende kondisjons- og styrkeøvelser. Du utfører så mange repetisjoner som du selv orker i løpet av eks.vis 30 - 45 sekunder. En noe lengre økt på slutten av timen. Man bruker lett vektstang eller manualer og egen kroppsvekt. Timen har varighet på 25 min. eller evt. noe lengre dersom instruktør har fastsatt dette.

Sirkel

Sirkel består av stasjoner med forskjellige styrkeøvelser som skal utføres i ca. 30 sekunder, så mange repetisjoner du klarer i eget tempo. Du bytter deretter til en annen øvelse som utføres i samme antall sekunder og det antall repetisjoner du klarer. Dette gjentas en gang til på begge stasjoner før du går videre til neste stasjonsøvelse. Her får du både opp pulsen og trent hele kroppen på en effektiv måte.

Boot Camp

Boot Camp har forskjellige stasjoner med øvelser som utføres i et angitt tidsintervall. Variabler fra time til time, og også noe partrening som booster treningsinnsatsen. En super time som på en morsom måte får opp pulsen og økter muskelmassen. 

Zumba

Salsa inspirert dansetime med mye energi. Hvor store bevegelser du bruker, er  opp til deg selv, men her kan du få en heftig kondisjonsøkt. Passer for alle.

Yoga Flow

Yoga Flow er en 25 min. time med sittende og stående yogaøvelser. Passer for alle og er perfekt for deg som synes en hel time yoga tar for lang tid.

Step Styrke

Step Styrke er en time med effektiv intervalltrening av hele kroppen.  Enkle og morsomme trinn på stepkassen kombinert med styrkeøvelser der fokus er mest på bein og rumpe. Her får du mye trening på kort tid.

Pilates

Pilates er en treningsform der fokus er kroppskontroll, bedre holdning og indre ro. Treningen tar utgangspunkt i kroppens midtparti, og du tilpasser selv bevegelsene etter ditt eget nivå. Øvelsene i Pilates gir både styrke og bevegelighet og de hjelper deg med å finne din optimale kroppsholdning.

Yoga

Yoga er en time som har fokus på pusten, og det å øke bevegelighet, smidighet og mobilitet. Enkelte av øvelsene er fysisk krevende, men kan utføres i flere nivåer og tilpasses den enkelte. Passer for alle.

StepMix

Enkle steptrinn på stepkasse i kombinasjon med effektive styrkeøvelser, slik som vekslende utfall på step og knebøy innbakt i en serie opp og ned på step som ender i knebøystilling etc. Små danselignende innslag gir også denne timen en morsom variasjon mellom kondisjon og styrke.



Sykkel: Timebeskrivelser

Spinn

En sykkeltime med moderat tempo og tre pulstopper.
Varighet: 55 min.

Spinn +
Passer for deg som har trent fra før, enten sykkel eller annen trening.
Varighet: 60 min.
Spinn 4x4

En hard treningsøkt, med høy arbeidsbelastning i 6 perioder (4 min)og noe lavere belastning i mellom (ca 2,5 min). Fysisk og psykisk utfordrende.


 
Treningsveiledning For å komme igang eller å få ny motivasjon, ta kontakt med resepsjonen for å avtale ny treningsveiledertime for styrke- og kondisjonsapparater. Du får et program tilpasset deg og ditt behov.

Stikk innom, vi hjelper deg i gang!
Kvikkere kropp, lettere hode


Spenst Lommedalen
Lommedalsveien 299
1350 Lommedalen
Tlf. 67 17 74 00
Faks 67 17 74 01
E-post lommedalen@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern